Tuesday, December 14, 2010

Game Futsal Bidan Terjun

Belum pun sempat nak memasukkan gambar-gambar pergi Satun, Thailand hari tu, tiba-tiba pulak ada lagi aktiviti yang mendatang.

16/12/10 - 19/12/10

Saya akan ke Putrajaya, Presint 18.
Bermain dengan pasukan mana? Saya pun tak tahu.
Kenapa saya tak tahu? Ha...

Inilah kisahnya apabila seminggu dalam beberapa kali saya turun main futsal dengan kawan-kawan yang masih baru belajar dan ada yang dah jadi bintang dah pun.. Bintang futsal la, bukan bintang di langit..

Nak dijadikan cerita... Malam tu, ada satu pasukan tu tak cukup orang, jadi tiba-tiba saja 'mereka' tersebut mengajak saya untuk turut 'terlibat' dalam pasukan mereka.

Saya bukannya tak berminat tetapi (ha...ada tapinya), saya ni baru bekerja. Nanti cuti kerap-kerap susah. Walaupun kerja biasa-biasa saja tapi biasa-biasa tu yang akan mengajar kita menjadi luar biasa.

Justeru .. (wah..budak BM.. :) )
Saya pun berilah alasan tersebut dan 'mereka' berbincang untuk minta surat pelepasan daripada Jabatan Belia dan Sukan, Perlis untuk diberi kepada majikan.

Akhirnya......... Saya TERLEPAS! haha.. Itulah namanya surat PELEPASAN!

Esok malam bermulalah perjalanan ke Putrajaya tersebut. Aiseh, macam tak biasa pergi pulak kan? Haha..

Yang saya kurang seronok kat perut ni apabila..

  • Saya tak kenal sangat pemain-pemain dalam pasukan tu.. Hadui..
  • Tapi 'mereka' cakap saya main nampak macam ada 'chemistry'
  • Benarkah? Sebab saya tak rasa apapun.. Tahu main aje.. (Gelak Lady Gaga jap.. Wakakaka)
  • Saya nak 'berbual' dan 'bermesra' dengan siapa ya? Hmm macam tak biasa ambil pengucapan awam.... hmm Sembang aja la.. Buat muka 40 inci..
  • Saya terpaksa meninggalkan kedai kesayangan saya selama 5 malam!!!
Yang saya seronok seperti ada bulu ayam berkodek-kodek kat hati ni apabila ....

  • Ada elaun latihan dan elaun masa pergi 'game'
  • Ada jersey
  • Ada pengalaman
  • Ada makan free
Hm..
Cuba sajalah kan..

Bila lagi nak mencuba main dengan pasukan lain pulak..

  • Mentah gila bab-bab futsal sehinggalah dapat belajar di KTDI, UPM
  • Minat - Buat pasukan sendiri kat kampung tapi 'mereka' tak bersungguh-sungguh. Kecewalah jugak
  • Main dengan team Felda walaupun Felcra
  • Main malam2 - untuk seronok2..
  • Main - bila ada anjuran mana2.. hihi..

Sekian.. Lepas balik nanti baru cerita kes Satun! Memang seronok gila...
Nak selitkan sekali aktiviti-aktiviti yang menyeronokkan dan mungkin boleh diguna pakai oleh sesiapa saja nanti.



Babaiiii

Friday, December 10, 2010

Jawatan Kosong

Tengah 'sibuk' melayari Facebook, tiba-tiba ada seorang rakan ni cakap ada jawatan kosong kat Institut Terjemahan Negara Malaysia.

Jom , cuba! :)


http://www.itnm.com.my/



Selepas dapat tawaran Master nanti... boleh cuba link di bawah :) Ada istimewanya.. Bukan apa nih.. sekadar peringatan diri sendiri!

https://www.mohe.gov.my/MyBrain15/index_mymaster.php




NI plak laman web kpt.. Untuk minta biasiswa nak sambung Master :) Wah..semangat ni.. Tahun depan jumpa saya di UPM lagi..hehe..


laman web KPT

Wednesday, December 1, 2010

Makanan Semakin Mahal di Perlis - Padang Besar

Baru saja balik dari menyumbat makan di Arked Niaga Padang Besar.

Memang meletuplah kalau bab-bab makan ni sebab Perlis ni sebuah negeri yang dekat sangat dengan Siam (Thailand). Tambah-tambah, rumah aku pun memang dekat kawasan Padang Besar dan aku pun memang kerja di Padang Besar.

Ha, nak dipendekkan cerita, memang selalulah aku menyumbat di kedai-kedai makan yang berhampiran. Memang sedap!!! Serius!!!

Masalahnya, para peniaga ni yang tempat asalnya bukan Malaysia ni mulalah mengambil kesempatan.

Aku tak sempat nak tangkap gambar, tapi lain kali aku post sekali gambar-gambar sekali.



BIHUN SUP = RM 5.00
AIR NES O AIS = RM 1.70??????
NASI DAGING MERAH = RM 6.00

Wah, apa terjadi kepada negeriku? Dulu pelancong suka datang sini sebab murah-murah belaka. Sekarang ni baik beli kat tempat sendiri, sebab harga memang MAHAL gila!!! Teruk benar aku nak cakap , aku orang sini je...... tu baru leh kurang seringgit!!!

Jangan terpedaya ok..

Lagi satu, nanti aku ingat nak ambil gambar biar satu dunia tahu.. Biar pihak yang bertanggungjawab ambil perhatian. Sudah melampau mereka-mereka ini.


Hmmmmmm....

Tapi kalau masuk pekan siam melalui Padang Besar, elok cuba Teh Ais .. sedap!!! Tak sama macam Malaysia..



Ok. daaaaaaaaaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...