Saturday, January 11, 2014

Azam Pertama Tahun 2014

Hari nie dah masuk hari Ahad - jam 1.00 pagi macam tu..

Hari nie juga merupakan entri pertama untuk tahun 2014..

Selamat masuk ke tahun baru 2014.. Telah berlaku peningkatan usia iaitu menginjak ke umur 29 tahun.


Belakangan ni saya agak sibuk dengan kerja baru. Alhamdulillah dah rezeki. Kontrak pun dah nak habis bulan 2 nanti. Dapat pulak kerja lain. Rezeki Allah swt bersambung-sambung. Syukur sangat-sangat.

Perniagaan NUF pun semakin hari semakin maju dan mendapat tempat di harti pengguna. Tak perlu bersusah-susah seperti dulu dah. Pengguna akan cari NUF SKIN LIFE dan repeat order! Syukur lagi.. Syukur ke hadrat Ilahi kerana membantu usaha kami.

Tesis pun dah nampak jalan dan beberapa bab awal sudah pun disiapkan. Alhamdulillah. Kesibukan itu mengajar saya untuk lebih mengasak otak dan kudrat supaya bekerja keras. Pedulikan apa orang lain fikir dan kata kerana mereka akan menghabiskan masa untuk berfikir tentang kita sedangkan kita harus mengorak langkah.

Yang paling penting, pelihara hati kita supaya tidak menjadi hitam! Positifkan fikiran.

Tahun ni apabila berbicara tentang azam, banyak juga azamnya. Tapi bagi saya, azam bukan ikut tahun tapi harus diperbaharu pada setiap hari. Cuma azam tahun itu merupakan azam yang mewakili tahun tersebut. Kata saya, azam tahun baru itu sebagai garis panduan dan semangat untuk tahun tersebut.

Salah satu dapat saya keluarkan di sini yang harus dibuktikan ialah menulis kembali. Saya rindukan alam tu! Mungkin kekuatannya tahun ini. InsyaAllah dan sekalung tahniah untuk sahabat seperjuangan di alam universiti dulu, Helmi kerana berjaya menerbitkan sebuah buku lagi yang sarat dengan hasil karya sendiri. Sebagai teman, saya berbangga dan akan terus memberi sokongan kerana beliau juga tidak putus-putus memberi sokongan kepada saya. Begitu juga dengan salah seorang pensyarah saya, Dr Kay yang baru-baru ini dapat juga kami bersua, dan beliau juga tidak pernah padam dengan semangatnya serta sentiasa memberi galakan kepada saya.

Terharu!

Malahan, guru sekolah saya yang turut menempa nama dalam dunia penulisan acapkali melahirkan soalan yang sama. Bila dan bila? Tahun ini! InsyaAllah..

Terima kasih semua :D

2 comments:

Tetamu Istimewa said...

Semoga berjaya Zura. Ayuh, jangan tunggu lama-lama lagi.

Citra Zura said...

Baik. Tunggu.. Dah banyak yang siap. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...