Tuesday, February 25, 2014

Muka Ada dalam Air Jampi!!

Hahaha.. Ini paling kelakar..

Mahu tak kelakar, sambung cerita bomoh yang lepas lah nie. Hihi..
Ceritanya, dia tuduh si A bomohkan dia, konon tak nak dia hidup bahagia. Ok. Berceritalah dia kepada kawan-kawan yang lain, menghasut dan menyuruh orang percaya cerita dia. Sesiapa yang tak percaya, dia macam bengang la. Suka hati dia lah! Masalahnya sekali dengan aku terlibat.

Ada seorang lagi kawan, kawan kepada si A dan si B. Dia nie bijak sikit. Dia kata, ada seorang bomoh nie, kalau jumpa dia maka tahulah sape yang punya angkara sebab keluar muka dalam air. Jelas katanya.

Semangatlah si B dan suami 'tercinta' dia tu pergi bersama dengan kawan yang tadi.

Parapam.. Parapam-pam.. Parapammm.. (JAMPI) hihi

Selesai jampi bagai, keluarlah muka - LELAKI. Si B tak puas hati sebab dalam hati dia memang dia tetap nak tuduh si A yang buat. Hmmmmmmmm.. Dia macam malu pun ada, tapi dia suruh bomoh tu repeat JAMPI dan tunjuk sekali lagi, mana tau salah jampi tadi.

Parapamm...Parapamm-pammm.. Hak...tuii! (JAMPI)

Keluarlah muka - PEREMPUAN

Si B jerit! "Zura!!"
"Ha.. Zura!!"

Aku yang dengar cerita tu tadi, gelak sepanjang jalan. Apa kejadah muka aku boleh keluar dalam air? Pemes jugak aku ni. Jual NUF je pun. Tau lah cantikk hahahaha.. bodoh ah..

Lepas tu kawan yang tukang bawak nie pun tengok, "tak sama macam Zura pun!"
Suami kawan dia pun tengok "Apa yang samanya?"

"Tuuuu.. tak nampak ke? Pakai selendang! Sebijik tu haaaaaa"

Hahahaha.. Aku imagine la sebab gaya bercerita macam dia nak kaitkan la si B tu dengan aku dalam kejadian bomoh-membomoh nie..

First time rasa pemes macam tu! Nak "puiii" pun ada.. Nak gelak pun ada! Tapi aku tak kisah pun sangat sebab macam cerita kelakar, atau mungkin kisah-kisah kelakar dalam Maharaja Lawak agaknya =P

Dia tetap tak puas hati! Suruh bomoh repeat lagiiii...

Kalau aku bomoh, aku tamporrr jugak budak nie... Hahahha

Bomoh pun repeattt..Malaslah nak taip jampi serapah bomoh tu!

Keluar muka orang tua pulak - Hah!! Makcik si B tu!! Haa dah agak dah...

Hahahah semua dia nak tuduh.. Kalau ikut logik dan kecerdikan otak yang mengaji sampai ijazah tu aku rasa baik kau bakar semua certificate tu dan telan abu.

Dah tranggggggggg tang-tang nampak - Bomoh tu asyik tukar ramalan je. Kejap lelaki, kejap perempuan selendang, kejap perempuan tua!! Apa tak faham lagi ke? Kenapa mesti nak tuduh orang itu ini?
Sebabnya, setiap kali pergi jumpa bomoh, dalam hati mesti nak menuduh orang tu, kemudian bomoh cakap sikit, kita tambah dan tambah. Bomoh mengiyakan sahaja. Inilah akan terjadi apabila terlalu mempercayai 'manusia'.

Suami kawan yang bijak tu tanya, saja nak kacau-kacau bomoh, "Tok,kalau nak belajar nie macam mana?"

"Boleh, tak susah. Kurang-kurangkanlah sembahyang!"

MasyaAllah.. Kalau semua itu tak dapat beri awak petunjuk, hanya Allah swt sahaja dapat bantu awak. Awak bukak aib sahabat awak sendiri. Awak fitnah dia. Awak terimalah azab Dia. Dia baru nak memaafkan awak, dah mula sejuk hati, tapi bila awak dah buat lagi yang menambahkan luka dia dan menjatuhkan maruah dia, awak carilah masa mintak petunjuk kat Allah swt.

Wallahualam..



Moral of the story : Aku dah nak buang selendang aku! nak cari kain meja pulakkkk.. Hahhaa... Idiootttt

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...