Tuesday, February 11, 2014

Sebulan Yang Rahsia

Sebulan yang akan bermula dari sekarang! Sesuatu yang rahsia sebab tuan badan kata rahsia. Terpaksalah rahsiakan benda yang menjadi rahsia. Hihi..

Ok.. Tinggalkan bab tu!

Cerita pasal hari-hari saya. Saya mula kemaruk sit up dan jogging. Makan tetap macam biasa. Tak adalah diet gila-gila sangat. Aiskrim bagai semua hadap je! Hihi.. Cuma tak boleh makan nasi sebab boleh pening. Gula pun setakat sikit-sikit ok la.. Kalau banyak pun boleh pening. Pelik! Pening jugak memikirkan sebabnya. Seolah-olah otak dah set, benda-benda macam tu jangan ambil lebih.

Sebenarnya tengah taip ni pun lapar lagi. Tadi buat kek sebab ada orang request. Tak pernah seumur hidup buat ok. Kek kukus. Chocolate Moist.. Hihi Great job!! 

Kejap lagi ada Ayam Mekdi sampai. Wah! Bahagianya hidup dengan makanan. (Padahal dah stress sebab badan dah jadi stok gebu-gebu nie) 

Itu pasal kegilaan bersenam di petang hari sementara tunggu Arianna Rose. Ikut dari awal sampai episod sekarang ni ok. hihi.. Malangnya, bila dah kahwin tu, terasa gedik dan geli pulak nengoknya. Mula-mula ok la boleh terima, terlalu manja rasaaaaaaaaaaaa geliiii jeeeeee.... 

-------------------

Hah ! Ini satu lagi cerita pasal kucing. Si Rooney dan Si Uteh. Dan hampir 2 bulan saya bela Uteh dan Rooney. Seekor kutip di kedai runcit, seekor lagi di kedai makan. Balik je, kunci dalam bilik air dan bagi makan pun di situ sebab nak ajar suruh buang najis di situ.

Uteh agak mudah diajar tapi Rooney susah sikit. Uteh betina, si Rooney tu jantan. Biasalah, kena jentik telinga lari tak ingat dunia. 

Perkembangan hari ni? Rooney dan Uteh selalu tengok saya akan sembur najis ke lubang tandas. Akhirnyaaaaaaa... hari nie.. dah 2 kali perasan si Rooney kalau nak buang najis terus je tenggek kat lubang!! Ya Allah... bersyukur sangat-sangat. Tidak berakal tapi ada otak. Serius rasa seronok sangat.. Tak nak banyak -banyak sangat dah. Cukuplah 2 ekor penyeri nie. Dah besar dan gemuk dah pun! Kat mana kita ada, kat situlah ada 2 ekor nie.. Ok.. 

Cau!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...