Monday, June 23, 2014

Maaflah Hati-Hati Yang Terluka

Keputusan saya untuk menamatkan zaman single nie ternyata banyak melukakan hati orang lain. Bukan nak cakap saya ni retiss haha.. Cuma saya tahu apabila ramai yang mula terasa hati dengan tindakan saya.
Yang paling penting, sepanjang saya berkawan mesra dengan orang, rasanya tidak pernah saya memberi apa-apa harapan untuk bersama dengan sesiapa.

Setiap doa saya hanyalah mahukan petunjuk sebab saya tidak tahu untuk membuat keputusan! Orang lain mungkin tak faham, tapi saya boleh katakan bahawa saya tidak berani untuk mengatakan 'yes' atau 'ya' dalam bab-bab macam ni. 

Saya tidak mampu untuk memenuhi hasrat semua orang. Saya hanya mengikut qada' dan qadar Allah swt. Siapapun menjadi suami saya, itulah yang terbaik untuk saya. Saya dah hilang arah nak bercinta macam dulu-dulu sebab impian saya pernah hancur. 

Bercinta bagai nak rak dan akhirnya macam ni la. Hehe.. Tak menyesal tapi semua ni meninggalkan kesan dalam hidup saya. Alhamdulillah, sekarang dah dapat jawapan untuk pencarian saya selama ni. Saya bersyukur kerana Allah swt telah menyelamatkan saya. Itu sahaja. 

Kepada hati-hati yang terluka, saya hanya mampu katakan saya tidak pernah berjanji apa-apa dengan anda. Saya tidak memilih anda bukan kerana anda tidak layak tetapi Allah swt telah memilih seorang lelaki yang layak untuk saya. Apapun saya mendoakan yang terbaik untuk anda semua. Wah, macam banyak je! =) 

Malah kalau untuk hati-hati yang terluka di sebelah pihak bakal suami, saya juga mohon maaf. Siapalah kami untuk menolak ketentuan Allah swt. 


Doakan kami meniti kehidupan berumahtangga dengan matang. Semoga saya lebih bersabar juga. Hahaha.. Maklumlah, anak ayah. Kalau anak mak tu sabar sikit. Anak mak tapi mewarisi perangai ayah. Apa-apa aje la. Janji nama ayah saya Zain! Hehe.. Terpegun aku tengok si Zin dengan Indah. Macam sesuai je si Zin tu dengan aku. Kahkahkah... K bye


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...