Wednesday, July 23, 2014

E.G.O

E.G.O

Dalam upaya aku berselindung
Tetap tidak mampu menahan air mata
Betapa jauhnya aku menjauh
Tetap tidak mampu berhenti merasainya
Biar siapa pun tidak tahu
Biar jasad tinggal tulang
Biar usia dimamah tua
Kebenarannya tetap akan kudiam
Dalam benak yang tenggelam
Jantungku rosak dek derita
Jiwaku hancur dalam sengketa
Biarlah aku diam
Kerna ini sahaja kekuatannya
Untuk aku jelajah erti kehidupan
Yang ada pasang surutnya
Mana aku?
Dicarilah ke mana
Aku mati dalam hidup
Bertopengkan ketabahan
Tersenyum dalam kedukaan
Aku hanyalah jasad bergerak
Menjejak lembaran tersurat
Biar payah tetap kuterus
Biar susah tetap kutempuh
Semoga penghujungnya ketemui
Semoga pengakhirannya kuhayati
Pada sebuah carian
Yang bernama keredhaan
Bukan kepasrahan!



Kadangkala aku tidak mampu untuk berucap dengan terang kerana ada perkara tidak perlu pun diketahui orang. Dan kadangkala melahirkan perasaan dalam bentuk begini lebih jelas mengubat kita. Biarlah ia berbicara. Ecewah! Tarik nafasssssss..Lepas..  =)

Btw cantik cincin semalam.Balik kerja terus ke Kajang dengan dudu cari cincin. Belek punya belek, jumpa cincin yang cantik tapi harga lebih bajet. Aduh! Last2 ambil jugak. Hati dah berkenan. Sama-sama suka cincin tu. Simple but nice. Tak nak batu-batu atau bentuk yang boleh sangkut benang. Dudu punya taste nak lebar-lebar hehe.. Finally, we bought it. Dia siap cakap kalau kaya nak beli rantai besar tu kat lalink.. Haha.. Terkejut makkk... Nak wife dia jadi mami jarum kot. Lenguh tengkuk nanti. Alah, saya tak mintak semua tu. Cukuplah dengan apa yang ada. =)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...