Monday, September 15, 2014

Aku Tidak Sendiri Lagi


Alhamdulillah.. Semua dilakukan bersama. Syukur Alhamdulillah.. Memang boleh berdikari, tapi sekarang ni semuanya ditemani oleh si suami. Cuma bab menguruskan anak je belum tahu lagi. Hehe.. Dua-dua tak pernah ada pengalaman uruskan adik atau anak. Adik sendiri pun tak pernah pulak dijaga macam budak-budak sebab kami membesar sama-sama. Selang 3 tahun, dia dah besar sebelum sempat dipakaikan lampin. Hehehe.. kakak masa tu masih kencing malam, macam mana nak uruskan adik.

Hujung minggu lalu, teringin sangat nak buat laksa nak makan-makan. Buat kenduri kecik-kecik orang kata. Ingat nak buat sebungkus je.. Malamnya lepas pergi balik Equine, aku terus ajak dudu pergi pasar borong. Lepas ni hujung minggu kami dekat pasar borong je sebab murah. Beli ikan 2 kilo dan bla bla bla.. Pinjam periuk kawan balik buat laksa.. Sekali esoknya, laksa tu lepas ke Sungai Chongkak dengan kawan-kawan. Setel laksa aku 1 bungkus.

Nasib baik kuah ada sikit lagi. Balik tambah air tambah perasa, tambah lagi sebungkus laksa. Habis terus kuah!! Haha.. Puas.. Boleh jadi kenduri.

Seronok tengok pakat mandi di Sungai Chongkak tu. Air sejuk gedikk.. Dudu dan yang lain je mandi. Aku tak.. Takut tergelincir. Jadi masalah lain pulak nanti. Apapun sekarang ni rasa lega sikit sebab semua kerja berat ada orang buat dan sukarela nak buat. Hehe.. Maklumlah dia kan kuat. Hero Malaya..

Kat rumah pun tak perlu panggil orang tu orang ni untuk baiki apa-apa sebab semua benda dia boleh buat. Ruginya bila nak claim dia tak nak. Takpelah.. Murah rezeki suami saya nanti.

Barang rumah insyaAllah minggu nak siap sampai semuanya. Nak beli nanti-nanti pun, tetap nak pakai jugak barang rumah tu. So, beli je siap-siap.

Mak pun kata nak mai raya nanti. Siap nak bawak itu ini... Macam la sini tak ada pasar borong. Dia ingat Perlis je kot jual barang mentah. Kalau semua jadi beraya di sini, syoknyaaa RAYA... hehe..

Okla.. Banyak kerja nak buat. Caucicauuu!!

2 comments:

Tetamu Istimewa said...

Amboi rajinnya. Resepi pengikat kebahagiaan.

Citra Zura said...

Haha.. Nanti bila dah habis cuti ajak Pito sekali. Kita meriahkan suasana =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...