Wednesday, September 10, 2014

Hambatan Kerja

Hambatan kerja yang sangat banyak dan laju! Tak tahu kat mana nak curi masa menyiapkan semua hal tersebut. Tak kerja tak ada duit. Bila dah kerja, tak ada masa!

- kerja di kolej (semester ni 3 subjek yang berlainan sangat memberi tekanan)
- tesis (nak kena siapkan dan submit sem ni jugak)
- tuisyen (konon nak isi masa lapang, tapi entahlah.. macam tak mampu dah)
- menulis (curi-curi masa tidur je..)
- isteri (24 jam kecuali waktu bekerja)

Nampak tak? Betapa saya memerlukan masa. Kadang-kadang tidur dalam keadaan lelah dan penat yang sangat melampau. Alah bisa tegal biasa. Kalau orang lain mampu, saya pun mampu. Inilah masanya untuk mengerah kudrat cuma bersaing dengan masa sahaja. Tuhan ada untuk bantu kita. =)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...