Sunday, October 19, 2014

Cuti Masak!

Siang tadi dikunjungi kosmet Pito dan Din yang datang jauh dari Muar. Lama tak berjumpa. Masih tetap macam dulu. Berkongsi cerita jalan hidup masing-masing. Seronok mendengar pengalaman demi pengalaman. Dah besar pun kami.

Walaupun mereka muda setahun tapi semua tu langsung tak membuatkan kami rasa jauh. Malah sejak di bangku pengajian, kami sering kelihatan bersama-sama. Rasa lebih selesa dengan budak-budak tu. Aiseh! 

Nasib baik ada saki baki laksa semalam yang boleh dimakan. Janjinya, semalam datang tapi tak jadi. Dah goreng koey teaw dah tapi hari ni makan je la apa yang ada. Semangat teringin laksa tanpa daun kesum dan bunga kantan. Teringin.. hihi..

Malam pulak, tiba-tiba kawan-kawan dudu planning nak makan di rumah. Nasi masak periuk besar. 

Yang bestnya.. 


Malam ni tuan badan rehat je tengok chef-chef masak. Nak masuk tolong-tolong pun tak bagi, disuruhnya kita berehat. Tapi hasil masak memang tip top!! 

Menu sambal udang, kari ikan dengan ayam goreng. Sekali dudu jadi penunggu setia dapur dan jadi pemantau tetap pun ada jugak. Tukang buat air pun ye jugak.. Hehe.. 

Gambar malas nak upload sini sebab suami saya 'tough' sangat di dapur. Kehkehekeh.. Meriah rumah malam hujung minggu. Hajat nak jalan-jalan di downtown pun terpaksa dibatalkan. Dah tak larat dah masing-masing.. 


Sekarang ni kalau tak larat, boleh je cuti masak tapi kita pulak yang kesian.. Biar masak satu jenis pun dimakannya penuh berselera. Penat pun masak jugaklah. Serius.. Tak pernah letih seorang isteri apabila melihat suaminya gembira dengan hasil air tangannya. Biar demam sekalipun.. digagahnya jugak.. 

Ok cau!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...