Thursday, October 9, 2014

Mengejar Deadline

Kadang-kadang kesibukan mengajar kita erti pengurusan masa yang baik. Memang rasa tak cukup 24 jam tu tapi sekurang-kurangnya terisi dengan benda-benda yang berfaedah. Lenguh tangan, lenguh kaki, sakit belakang, badan letih tak bermaya dan sebagainya itu biasa sahaja. Pastikan tidur mencukupi pada malam hari. =) 

Mengejar deadline!!

Ketegangan! Set masa untuk siapkan ikut target sendiri. Ok. Menghampiri jam 10.


Untung dudu boleh faham. Yang penting, dia bukan jenis yang suka sibuk. Cuma semalam macam comel je bila dia tanya orang tu mesej apa, cakap apa, kemudian dia tergelak sendiri."Eh, macam pompuan pulak!" Dia tersedar sendiri. Padahal kita okay je nak bercerita. Yang bestnya, perempuan je pun mesej. Hilang stres mengadap perangai 'emonasional' dia.. Haha..

Bab makan, memang tip top.. Sanggup tahan lapar nak tunggu isteri muncitt dia balik. Hehe.. Menu semalam, sambal ikan bilis kering dan paprik (telur separuh gulung sebab kuali kecik) hehe.. Habis licin nasik. 

Setiap hari cuba untuk senaraikan kerja untuk esok hari. Esoknya, padam senarai yang dah siap. Dan planning untuk kerja pada esoknya lagi. Ada waktu terluang sahaja mesti menulis. Dah banyak karya tersimpan. Tunggu masa untuk dilepaskan je. Alhamdulillah.. Idea mengalir tenang. Setenang kehidupan sekarang.

Yang tersangkut si Tesis dan Jurnal. Semua bahan dah ada, masa je tak ada. Ya Allah, permudahkanlah jalanku.







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...