Sunday, November 23, 2014

Cerita Hujung Minggu

Orang mengandung selalunya buat alasan malas dan tak larat tapi aku bangun je kalau dah masuk dapur, macam-macam rasanya nak masak. Malah lebih rajin dari zaman sebelum kahwin haha.. Sebab masa tengok orang mengandung dulu naik menyampah dengan orang yang mengada-ngada. Itu malas ini malas. Ikut sangat hati tu.. Entahlah, mungkin sebab pembawa anak dalam perut ni rajin gamaknya.

Mak semua pelik. Katanya, anak perempuan kot! Hehe.. Entahlah, aku dan suami terima je perempuan ke lelaki.

Petang tadi sambil melepak, teman si suami tengok cerita peberet dia tu, Arianna Rose, terus minta dia doa supaya tahun depan dapat grad Master. Lagipun semester depan, aku dah boleh relaks sebab ada guru ganti. Pergi kerja semata-mata siapkan apa yang patut dan bolehlah run tesis yang hidup segan mati tak mahu tu.

Ting! Ting! Dia jampi.. hehe..

Sebenarnya, kalut-kalut nak siapkan tesis sebab risau kalau-kalau secara tiba-tiba kami ambil keputusan untuk berhijrah balik ke kampung. Dapatlah balik dengan tenang. Phd tu boleh sambung kat mana-mana je. Yang pelaburan duit untuk Master ni harus berbaloi. Sanggup dukung anak masa hari konvo tu! =) 

Kuih sagu gula melaka tu memang menjadi. Siap keluar pergi tambah sagu dan tambah semuanya lagi sebab permintaan tinggi. Dudu saya makan selama empat hari berturut-turut. Dah agak naik jemu, diamlah dia. Samalah macam laksa, kami makan sampai kembung perut lepas tu dua-dua dok diam. Haha..

Petang tadi layan pisang goreng rangup-rangup. Adeh! Terasa nak buat bisnes pisang goreng je. Kalau la ada orang tolong jaga gerai, boleh aje.. Resepi memang tip top. Dapat dari orang kampung. Hehe.. Selalunya kalau buat lembik dan tak sedap tapi guna resepi ni memang puas hati! 



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...