Sunday, December 14, 2014

Perangai Pelik Ketika Hamil

Memang selalu sangat kalau ibu-ibu mengandung bertukar cerita pasal benda nie. Aku nie nak kata mengidam sangat pun tidak tapi kalau bab makan semua sapu. Tak ada satu pun yang agak keterlaluan macam pelanduk ke rusa ke apa ke.. Apa je nampak depan mata semua nak makan. Maka tak hairan la berat dah hampir 80kg!!! 

Mula-mula tu rasa menyampah tengok suami sendiri. Rasa meluat habis tapi control je sebab tak nak suami kecik hati. Hehe lepas dah okay baru cerita. Bukan apa, suami tu masih baru belajar. Nanti dia tak faham itu semua 'pembawa budak'.

Ok. Lepas fasa tu, ada satu fasa gila bau kayu, perabot dan apa-apa yang sama macam tu. Buku pun sedut macam nak makan. Sampai suatu masa rasa teringin sangat nak makan kayu dan mintak Dudu carikan kayu. Malangnya rasa keras semacam pulak kan. Mungkin perlukan habuk kayu. 

Dia tak bagi tapi mintak untuk kunyah lepas tu luah balik. Haha.. Dia kata okay nanti dia cari. Sumpah, rasa macam kecur air liur nie ha... 

Sampailah satu masa apabila terperasan bau beras tu lebih kurang sama dengan kayu. Sedut beras cap Rambutan tu bau hapak-hapak sedap semacam je. Makanlah.. Wah.. Menepati citarasa. Haha.. Bermula dari situ, curi beras sendiri dan makan.

Bila balik kampung, beras dalam beg dah habis. Singgah rumah kazen tanya dia ada beras tak, nak buat bekalan. Dia kata pelik-pelik betuiii hang nie.. Hahaa.. Aku masuk dan selongkar. Dia bagi beras wangi dan beras bau hapak. Aku cium dulu. Aku kata tak nak beras wangi. Tak de bau yang aku nak tu. 

Aku ambil la beras bau hapak tu. Memang puassssss!! Dia cakap beras mahal tak nak.. Haha.. Bukan mahal ke murah, masalahnya tak bauuuu.. 

Baru-baru ni beli beras, bukan beras biasa. Beras cap Masjid kot. Kurang sikit bau tapi okay la sebab beras cap Rambutan dah habis stok. Aku pulak dah macam gian.. Memang beli jugaklah. Cuma kepuasan tu berkurang sikit. 

Dalam kelas, aku curi-curi makan. Haha.. Macam makan gula-gula =) Wut ever.. 

Aku balik cerita kat mak. Mak kata masa mengandung kat aku dulu, lagi teruk. Siap makan arang. Haha.. Aku terfikir mungkin aku patut cuba arang. Dia kata aku dulu tak suka makan benda murah.. Makan sotong, ayam bla-bla-bla.. 

Dia ingat aku keluar nanti hitam.. Nasib baik cerah jugak hehe.. Nak aranglah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...