Saturday, February 14, 2015

Sudah 21 Hari Berpantang

Hello readers.. 

Sekarang 1050pm.. Dah 3 minggu @ 21 hari di atas derai (mak mertua aku cakap berpantang tu 'di atas derai).. Hehe.. Si kecik pun dah berusia 3 minggu walaupun masih nampak kecik dan tak besar2 lagi.. 

Wahai Ukasyah,

Mamy tak pernah jaga baby tau! Tapi mamy cuba walaupun kdg2 mamy blur apa patut mamy buat untuk jaga awak. Awak dulu masa 1st week & 2nd week boleh tidur sendiri tapi skrg nie awak dah merap mamy tak nak tidur sendiri. Nak kena peluk baru awak nak tidur. Hari ni mamy mandi sekali je sebab awak tak nak lepaskan mamy. Mula2 awak pejam, bila angkat je ke tilam awak celikkan mata awak yg besar tu. Haha.. Mamy dodoikan lagi, letak dan benda yg sama lagi jadi.. Mamy terpaksa tidur dan dodoikan awak, peluk awak sampaikan mamy pun tertidur sekali dgn awak. Kerja penulisan mamy, tesis mamy yg mamy janji nk siapkan dlm masa cuti ni pun tak kesampaian. Mamy hanya sempat update blog memandangkan kejap lg awak mesti merengek. 

Cuma mamy bersyukur, awak tak kuat menangis. Kaki awak naik biji-biji bisa tu pun awak tak merengek. Awak kuat sangat! Mamy sakit kepala sebab tak mandiiiiii... Pupuk air sejuk je kat kepala nie :( Demi awak, Ukasyah.. Mamy belajar dan belajar.. Mamy harap mamy dpt jaga awak sesempurna mungkin. 


Penantian lagi 23 hari untuk selesai berpantang tapi syukur dh kuat. Boleh la nak uruskan diri sendiri dah. Urus anak cuma badan je tak kurus. Cuba untuk tak stres tapi stres jugak. Kikiki.. Nak bersosial pun dah tak ada masa. Nak habiskan kerja-kerja tertangguh ni dulu. Ok bai


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...