Monday, June 1, 2015

Kak Ton Mai Dahhhh!!

Mak mertua pun kak ton, mak sendiri pun kak ton. Hehe... Kak Ton mai dahhhhhhhhhh!!
Sebelum mak sendiri mai, mak mertua mai dulu. Paham dok? Mak mertua tidur semalam dua di rumah, lepas tu gerak ke rumah kak ipar. Maklumlah, kena berbagi sama rata. Sepanjang kak ton A mai, anak menantu makan masakan dia je. Cewah.. Anak dia la mengada-ngada. Nak makan masakan mak. Hehe.. Anak mana yang tak rindu masakan mak kan? Aku sendiri pun macam tu.

Mak mertua balik Peghelih, mak sendiri mai ganti. Kak Ton mai dahhhhhhhhhhh!!
Aku pun memang tak masuk dapur setiap kali mak mai. Mak masak semua. Mak bawak buah mempelam berbesen-besen. Pelam harum manis, pelam sala.. Memang terbaik! Katanya nak masak pulut. Padahal kita nie dah makan harum manis dekat 8 kilo. Rezeki. 2 kilo beli, dapat sekilo free. Lepas tu dapat hadiah lg 5 kilo. Memang weken tu makan harum manis dan pulut je. Mak pulak bawak lagi. Buat somtam lagi. Somi tu sampai naik jemu. Resepi mempelam saja-saja. Lawokk pun ada.

Tadi baru hantar mak naik bas. Sayu je sebab balik nanti takda orang masak. Eh, ada. Tapi tak sama dengan mak sendiri. Mak bawak pengasuh Kasya. Lega tengok anak di rumah. Ringan kerja mamy, selamat anak mamy.=)

Mak mai lipat baju bertimbun-timbun, basuh baju bertimbun-timbun. Hehe.. Mesin rosak. Sekali basuh paham2 je lah! Sebab tu bertimbun-timbun. =)

Rindu mak..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...