Thursday, July 30, 2015

Pagi-pagi Minum Milo.. Saya Sokong TSMY

Pagi-pagi bancuh milo, buka blog, buka berita.. mengingatkan aku dengan seseorang. Hehe.. Itu la rutin Cik Nad awal pagi. Rasa rindu nak dengar lawak beliau. Walaupun sekarang, sense of humor beliau telah berkurang. Maklumlah, dah dewasa. Uwerkk!

Tadi atas motor rasa macam banyak nak tulis. Sampai sini dah tak boleh ingat. Memori dah tua. Memori tu belum tua tapi cara guna membuatkan ia dah tua. Bangun buka handphone, tengok fb, tengok wechat, tengok whatsapp, selfie, wefie.. Sedar melalaikan tapi kenapa masih dengan semua tu? Istiqamah la Zura oii..

Oh.. TSMY Tan Sri Muhyiddin Yasin..

Semua rakyat sedang bercakap tentang beliau. Seriusnya, aku dah lama menjadikan beliau sebagai idola aku. Dia ialah tokoh pemimpin. Pengguguran beliau dari TPM langsung tidak menggugurkan sokongan aku terhadap beliau. Bagi aku, beliau seorang manusia yang berani. Tak takut manusia. Terciptanya manusia, rezeki, jodoh, ajal maut semua itu bukan dari manusia. Semua tu daripada Allah swt.

Hairan kalau masih takut nak menjaga periuk nasi sendiri dan menyokong kemungkaran. Aku tak adalah nak membenci sangat kepada 'orang' tu. Aku kesian. Kekhilafan di dunia yang dilakukan diharap tidak berlanjutan dan tidak makan diri sendiri. Semoga beliau sedar dan diberi petunjuk oleh Allah swt.

Rakyat Malaysia hatinya tak kejam. Mengaku, undur dan meminta maaf. Boleh kalau tak undur tetapi kepercayaan dah kurang. Lebih baik berundur secara bermaruah dan dikenang sehingga mati. Tak semua orang sempurna. Kami rakyat Malaysia faham. Tak perlu guna kekerasan atau ayat-ayat emosional wahai menteri-menteri Fasola. Tak ada kebaikannya. Rakyat gelak dan anda dipermainkan kerana sekalipun cgpa 4.0, tak melambangkan apa-apa.

Rakyat akan menganggap menteri-menteri yang ada sekarang sebagai menteri-menteri yang kurang bijak. Ya, anda bijak. Tapi emosional dan kurang empati. Kalau anda empati, aku rasa anda akan faham apa yang rakyat sedang rasa.

Aku malas nak cakap panjang-panjang. Kadang-kadang orang yang ditutup hatinya susah nak faham maksud orang. Aku cuma minta masa berdoa tu minta Tuhan tunjukkan jalan yang benar, bukakan hati yang tertutup, sucikan hati yang hitam. Lama-lama nanti Allah swt akan tolong asalkan ada keikhlasan.

Aku cuma nak bagitau, kejahatan tidak pernah akan kekal lama.

2 comments:

naduta said...

Woot woot, patutla aku blushing2, ada mak orang seru-seru!
haha

Citra Zura said...

haha.. lawak oii nad! tepat sangkaan aku. rutin x berubah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...