Tuesday, December 22, 2015

Tugasan Hidup

Aku tak tahu orang lain. Aku tahu diri aku. Sebaik-baik aku, ketegasan masih lagi menjadi prinsip hidup aku. Bukan garang tapi tegas. Aku tahu aim dan goal aku. Nak main-main ada masanya. Bukan setiap masa. Adakala kita salah percaturan. Biasalah, lumrah menjadi manusia. Kesannya, biarlah masa yang menjawab semuanya. Setakat ini, aku rasa tak perlu lagi.

Siap dah marking paper. Sambung dengan tugas yang seterusnya. Semoga berhasil! Hehe.. Cayok Zura..

Oh.. Berat aku dah kurang berat. Hehe... Semua orang asyik cakap dah kurus. Tegur macam aku sakit je haha.. Tapi aku suka. Dia tak tahu aku pergi gym. Aku jaga makan. Alhamdulillah.. Perut yang buncit tu dah semakin slim. Syukur. Baju pun dah longgar habis. Kena pergi cari baru baharu untuk semester depan. Tak sangka. Lagi 8 hari untuk capai 50kg! Lepas tu relaks.. Entah.. Macam nak 48 haha.. Kurus sangat nanti orang tolak melayang. Tak pe.. Mamy Kasya dah keras kaki tangan main gym. Hehe.. Mcm jantan dah betis. Hayo! Skipping 600 kali hokay. Kau hader? Itu belum yang lain.

Kasya sekarang 10 bln lebih dah pandai panjat tangga dari bawah sampai ke atas. Memang gigih budaknya. Jalan 5 tapak lepas tu tak nak jalan dah. Cepat jugak. Dah nak masuk 11 bulan anak mamy. Yang paling tok dia suka, bangun pagi senyum, nak tidur senyum, itu senyum.. ini senyum.. Hehe.. Memang aku takde masalah kalau dia bangun pagi. Siap gediks bila dengar air jam 6 pagi. Nak mandi sekali. Hehe.. Allah kurniakan seorang anak yang mudah diurus. Gigi ada 3 batang. Aku cakap tak payahlah senyum sangat. Buruk! Haha.. Tunggu 4 batang baru senyum. Dia senyum juga. Siap bunyi hinss hinss.. Haha.. Geram betul!

Wednesday, December 16, 2015

Stres Berkurang!

Lega rasanya dapat luahkan. Tak kisahlah jadi apapun. sekurang-kurangnya aku dah cakap apa yang patut. Ada waktu kita perlu utamakan diri kita. Diri kita yang nak hidup sehari-hari. Parasit tau apa? Nak memusnahkan kehidupan orang lain ada la. Dah nama pun parasit.

Aku tak peduli kalau orang nak salah anggap apa yang aku buat. Aku tak boleh masuk dalam otak orang lain dan tukar ikut kepala aku. Aku kenal diri aku. Semua orang boleh menilai antara aku dan si parasit.

Jelas sekali, aku tak suka dibebani dengan masalah orang lain. Aku ada kehidupan sendiri dan tak berminat nak mencampuradukkan kehidupan aku dengan sesiapa. Alhamdulillah, semuanya dah selesai. Andai kata berlaku sesuatu di depan hari, aku dah bersedia fizikal dan mental.

Serius aku rasa lapang dan tenang. Harap-harap perasaan ini kekal. Sekarang ni aku sibuk sangat mendepani kertas jawapan yang beratus-ratus banyaknya. Memang sempat tapi aku dikejar oleh tesis dan tarikh hantarnya. Maka, aku sedang bertungkus-lumus dengan jayanya.

Untuk perhatian para pembaca yang budiman, setiap orang yang dihambat tesis dan tugasan akan berasa tertekan, nak menangis, tak tenang dan sebagainya. Bukan aku seorang. Kalau anda orang belajar, orang terpelajar, anda akan rasa pengalaman ni. Lainlah kalau tak tahu apa itu tugasan dan apa itu tesis.

Ok sekadar update kata hati.

Sunday, December 13, 2015

Stres!

Aku stres. Aku rasa sejuk habis satu badan ni. Aku tak tahu kat mana nak bercerita. Aku rasa tertekan duduk rumah. Rasa nak pindah. Rasa nak lari. Sumpah! Aku menyampah. Tak boleh tengok muka. Aku takut perangai lama yang bengong tu orang tau nanti. Aku memang dah tak boleh sabar sekarang. Dada ni bergerak laju sangat. Nak sangat setelkan masalah tu cepat-cepat.

Aku pantang jenis suka kacau hidup orang ni. Sudah-sudahlah. Aku tak berapa nak kuat nak tahan sabar dah ni. Kot menggila satgi.

Stres macam nak teriak dah ni. Siang malam dok rumah aku apa kejadah!! Tak reti hormat orang satu. Tak fikir rumahtangga orang. Tak fikir privacy orang!! Ish. Macam nak maki tapi relaks sat Zura na. Hang sabaq sat ja.

Tuesday, December 1, 2015

Cerita Si Kecilku!

 Tak sempat nak bercerita. Sibuk. Saja hari ni curi masa 5 minit upload gambar anak saya yang semakin hari semakin banyak akalnya. Hehe.. Ada orang suruh saya tambah lagi. Aduh! Tak kot.. Relaks ah dulu. Bagi si Kasya besar dulu. Lagipun, manalah nak reti uruskan ramai-ramai. Dua orang tu pun kira ramai jugak.




Kami berdua je masa ni. Jalan-jalan cari pantai PD. Hehe.. Ramai orang tanya, boleh ke tu? Lorh.. Kenapa? Berdua pun jadi masalah ke? Suami kerja. So, kami dua pergi la jalan-jalan. Lagipun, Kasya selamat kalau dengan seorang ibu. Menjerit-jerit la dia dengar 1 hotel. Masa jalan-jalan pergi pasar malam dia siap tidur lagi. Tak dukung okay. Letak je dalam stroller tu lepas tu tolak. Sampai senget kepala punya mengantuk. Balik hotel, mata bulat tu terus cerah sampai kena paksa tidur. Mamy punya la ambil mood nak buat kerja. Memang sekadar pi jalan-jalan je lah.

 Ok. Nie pulak pergi Melaka dengan daddy dia. Kasut tu dah hilang sebelah. Tapi kalau ada pun memang tak muat. Kaki dia sekarang dah saiz 3. Fuh! Kitorang siap beli kasut yang dah boleh jalan tu sebab sekejap je kena tukar. Sekarang nie, baru 1 tapak dia berani jalan. Lepas tu gayat.. Hehe.. baru 10 bulan..


 Afi Daniel dan Annurafi' Ukasyah! Dua-dua lelaki yang muka macam perempuan. Ikut mak lettew =)


Kalau tengok masa lahir, memang terserlah di situ muka mak dia. Bila dah mencecah beberapa minggu ikut muka bapak dia. Mencecah beberapa bulan back to mamy la. Sekarang both! Hehe.. Senang cerita. Sebab tak nak sape2 kecik hati. Tapi aku tengok pun memang muka dia campur-campur. Tak kisahlah. Janji ada anak. Hehe..


Sekarang nie dia dah pandai. Kita balik je, dia dah tak nak orang lain. Naik atas je terus tidur. Sampai esok pagi. Bangun 630 pagi dah senyum-senyum nak main. Pukul 9 pagi tidur balik. Lepas tu tak tau sebab aku kerja. Kalau duduk dengan aku mesti asyik melekat je. Nakal budak tecikk nie! hehe.. rindu.. 1 jam lagi mamy balik. Muah!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...