Wednesday, December 16, 2015

Stres Berkurang!

Lega rasanya dapat luahkan. Tak kisahlah jadi apapun. sekurang-kurangnya aku dah cakap apa yang patut. Ada waktu kita perlu utamakan diri kita. Diri kita yang nak hidup sehari-hari. Parasit tau apa? Nak memusnahkan kehidupan orang lain ada la. Dah nama pun parasit.

Aku tak peduli kalau orang nak salah anggap apa yang aku buat. Aku tak boleh masuk dalam otak orang lain dan tukar ikut kepala aku. Aku kenal diri aku. Semua orang boleh menilai antara aku dan si parasit.

Jelas sekali, aku tak suka dibebani dengan masalah orang lain. Aku ada kehidupan sendiri dan tak berminat nak mencampuradukkan kehidupan aku dengan sesiapa. Alhamdulillah, semuanya dah selesai. Andai kata berlaku sesuatu di depan hari, aku dah bersedia fizikal dan mental.

Serius aku rasa lapang dan tenang. Harap-harap perasaan ini kekal. Sekarang ni aku sibuk sangat mendepani kertas jawapan yang beratus-ratus banyaknya. Memang sempat tapi aku dikejar oleh tesis dan tarikh hantarnya. Maka, aku sedang bertungkus-lumus dengan jayanya.

Untuk perhatian para pembaca yang budiman, setiap orang yang dihambat tesis dan tugasan akan berasa tertekan, nak menangis, tak tenang dan sebagainya. Bukan aku seorang. Kalau anda orang belajar, orang terpelajar, anda akan rasa pengalaman ni. Lainlah kalau tak tahu apa itu tugasan dan apa itu tesis.

Ok sekadar update kata hati.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...