Tuesday, December 22, 2015

Tugasan Hidup

Aku tak tahu orang lain. Aku tahu diri aku. Sebaik-baik aku, ketegasan masih lagi menjadi prinsip hidup aku. Bukan garang tapi tegas. Aku tahu aim dan goal aku. Nak main-main ada masanya. Bukan setiap masa. Adakala kita salah percaturan. Biasalah, lumrah menjadi manusia. Kesannya, biarlah masa yang menjawab semuanya. Setakat ini, aku rasa tak perlu lagi.

Siap dah marking paper. Sambung dengan tugas yang seterusnya. Semoga berhasil! Hehe.. Cayok Zura..

Oh.. Berat aku dah kurang berat. Hehe... Semua orang asyik cakap dah kurus. Tegur macam aku sakit je haha.. Tapi aku suka. Dia tak tahu aku pergi gym. Aku jaga makan. Alhamdulillah.. Perut yang buncit tu dah semakin slim. Syukur. Baju pun dah longgar habis. Kena pergi cari baru baharu untuk semester depan. Tak sangka. Lagi 8 hari untuk capai 50kg! Lepas tu relaks.. Entah.. Macam nak 48 haha.. Kurus sangat nanti orang tolak melayang. Tak pe.. Mamy Kasya dah keras kaki tangan main gym. Hehe.. Mcm jantan dah betis. Hayo! Skipping 600 kali hokay. Kau hader? Itu belum yang lain.

Kasya sekarang 10 bln lebih dah pandai panjat tangga dari bawah sampai ke atas. Memang gigih budaknya. Jalan 5 tapak lepas tu tak nak jalan dah. Cepat jugak. Dah nak masuk 11 bulan anak mamy. Yang paling tok dia suka, bangun pagi senyum, nak tidur senyum, itu senyum.. ini senyum.. Hehe.. Memang aku takde masalah kalau dia bangun pagi. Siap gediks bila dengar air jam 6 pagi. Nak mandi sekali. Hehe.. Allah kurniakan seorang anak yang mudah diurus. Gigi ada 3 batang. Aku cakap tak payahlah senyum sangat. Buruk! Haha.. Tunggu 4 batang baru senyum. Dia senyum juga. Siap bunyi hinss hinss.. Haha.. Geram betul!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...