Sunday, August 21, 2016

Tempat Kerja

Suatu perkara yang terpaksa kau hadapi di tempat kerja ialah sikap manusia. Dan hari ini selepas sekian lama aku memuji sikap-sikap teman sekerja yang profesional, aku ditemukan kembali dengan manusia yang mempunyai sikap yang menjelikkan.

Sayang sekali, dia seorang kawan yang aku sayang. Itu yang membuatkan aku lebih rasa sedih. Hanya satu kesalahan kecil, aku mengaku aku terlepas pandang. Tapi dia lagi teruk, tak mengaku dan cuci tangan. Haha.. Kelakar manusia!

Btw, aku mengaku itu kesalahan aku langsung tak menjejas KPI aku. Yang dia pergi mengadu domba dan sebagainya, adakah ia menaikkan KPI dia? Musykil!! Kadang-kadang hanya dengan perkara-perkara begini kau boleh kenal manusia.. Maka ia berbaloi!

Orang yang pernah jadi kawan kau, naik pangkat.. Tiba-tiba jadi seorang manusia yang lebih suka 'cuci tangan'. Itu loser! Dah hilang respek aku. Kalau pun dia tumpang mengaku, tak menjatuhkan KPI dia pun. Haha. Malah, dia akan menjadi manusia yang dihormati kerana sanggup membela orang di bawah dan mengaku kesalahan.

Kesalahan tu pun sebenarnya tak jadi isu besar pun! Hahaha.. Just special case.. Gelak tu gelak juga tapi dalam gelak ada api panas. Lepas ni better kau berjaga-jaga sebab mulut aku dah hilang tembok respek. Tu je la. Kalau kau rasa nak makan dalam, silakan.

Aku baru je tutup buku pasal kes tu. Pasal kau. Tapi hari ini bila dapat tahu kau naik atas mengadu. Aku rasa macam buku tu akan kekal terbuka. Dan bos pun tak kecoh macam kau!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...